Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Jessi. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Jessi. Mostrar tots els missatges

dimecres, 9 de novembre del 2011

L'escola a casa

El dilluns passat, vam rebre una xarrada d'una associació de pares que aposten per ensenyar ells als seus fills a casa. Aquesta tasca la duen a terme ells mateixos, amb l'ajuda de llibres i recursos didàctics, encara que també s'ajuden mutuament amb l'associació Coordinadora, que la porten alguns pares que decideixen educar a casa. Aquesta opció de renunciar a l'escola, crec que està bé si el nen/a no s'adapta a l'entorn escolar, li costa molt seguir el ritme, i sobretot si els pares estan capacitats per fer-ho. També, és una bona opció, si en els temps que corren, t'ho pots permetre econòmicament, ja que estaràs atent/a al que el teu fill aprèn i si ho assoleix, i si no podràs dedicar-hi temps a que ho entengui.
Per acabar, crec que pot ser un mètode molt bo d'estudi, encara que tot això de no tenir companys de classe, no tenir professors i responsabilitats, no se si pot afectar al nen, però jo no descartaria fer-ho en un futur, encara que ha de ser complicat combinar-ho tot, la família, la feina, els estudis dels fills...

Crèdit: http://www.freedigitalphotos.net/images/view_photog.php?photogid=3062 

dijous, 3 de novembre del 2011

Els teus drets assertius

Encara que no t'ho creguis, com a persona tens uns drets, com per exemple els drets humans, però aquests que et dic són diferents, són... ASSERTIUS.




divendres, 28 d’octubre del 2011

Si has de dir que no, és que no!

L'assertivitat és una habilitat que ens ajuda a interactuar amb el món que ens envolta i fer-lo més fàcil. Ser assertiu no costa gaire esforç, només fa falta tenir una bona autoestima i seguir algún dels consells següents:

- Has de sentir-te segur de tu mateix.
- Hauries de ser capaç d'expressar les teves necessitats, pensaments i sentiments propis.
- S'ha de tenir consciència d’un mateix.
- És important tenir congruència i capacitat de convicció.
- Tindries que ser responsable de les pròpies decisions.
- I sobretot, has de saber valorar-te i respectar-te a tu i als altres.

Espero que amb aquest consells, aprenguis a valorar-te com a persona, i sapiguis donar la teva verdadera opinió.

Crèdit: http://www.freedigitalphotos.net/images/view_photog.php?photogid=1857

divendres, 14 d’octubre del 2011

Primer de tot, l'assertivitat

Abans de començar a escriure en aquest blog crec que hauriem d'explicar una mica la nostra paraula, perquè  jo no havia sentit mai la paraula “Assertivitat”, encara que en quan les meves companyes me la van explicar vaig veure que era molt semblant a l’empatia. L’assertivitat, jo la descriuria com la manera d’expressar les teves idees i opinions, amb llibertat però respectant l’opinió dels altres.
Crec que l’assertivitat es molt important per nostraltres, futurs educadors, perque haurem de saber donar la nostra opinió als alumnes i respectar la seva, sense menysprear-los o agredir-los pel sol fet de pensar diferent.

Crèdit: http://www.freedigitalphotos.net/images/view_photog.php?photogid=1152asas